ALS Steunen 2016-12-22T18:14:56+00:00

Vindt u het ook onbegrijpelijk dat er tot op vandaag nog steeds geen afdoende inzichten bestaan in oorzaak en ontwikkeling van Amyotrofe Laterale Sclerose (ALS) en dat er slechts één erkend ‘geneesmiddel’ bestaat (Rilutek) dat in het beste geval het leven van een patiënt met slechts enkele maanden verlengt?

Wil u graag helpen hierin verandering te brengen? Dan bent u bij ons aan het juiste adres!

Hoe u ons kan helpen…

Steun onze strijd tegen ALS

Als Particulier of Vereniging

Als particulier of vereniging zijn er tal van mogelijkheden om te helpen:

> U kan zich aandienen als vrijwilliger op een van onze activiteiten.

> U organiseert zelf een activiteit en schenkt de opbrengst aan de VZW.

> U laat via testament (een deel van) uw vermogen na aan Een hart voor ALS vzw.

> Bekijk tevens de mogelijkheid van een duolegaat waarbij de begunstigde personen GEEN erfenisrechten betalen!

> U draagt Een hart voor ALS voor als een goed doel bij uw werkgever, club, school, …

> U organiseert een verkoop van bijvoorbeeld chocoladetruffels, taarten, bloemstukjes, wafels, …

> U neemt deel aan een activiteit en laat u sponsoren …

> U organiseert een eetfestijn, optreden, concert …

> …

Indien interesse, staan wij u graag bij in het vinden van een initiatief waar u zich goed bij voelt.

Van kaartavond tot mega-event, opbrengst klein of groot, elke bijdrage wordt ten zeerste geapprecieerd!

Als Bedrijf

Als non-profit organisatie die zich inzet voor het goede doel promoten wij het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (mvo) wat staat voor duurzaam ondernemen of maatschappelijk ondernemen, een vorm van ondernemen gericht op economische prestaties (profit), met respect voor de sociale kant (people), binnen de ecologische randvoorwaarden (planet): de triple-P-benadering.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Mits de juiste strategie kunnen we u helpen uw corporate identity perfect te laten aansluiten bij wat onder maatschappelijk ondernemen wordt bedoeld. Want niet alleen het nastreven van een beperkte ecologische voetafdruk geeft een positieve uitstraling aan uw bedrijf, ook het tonen van een welgemeende bezorgdheid over uw medemens is een absolute troef voor uw imago als bedrijf en werkgever.

Consumenten zijn de dag van vandaag kritischer geworden, wees hen voor!

Academici hebben decennia lang in detail bestudeerd of bedrijven met gevoel voor verantwoordelijkheid ook de meer winstgevende bedrijven blijken te zijn. Drie decennia van onderzoeksresultaten suggereren dat sociaal verantwoord ondernemen resulteert in een hoger rendement op aandelenkoersen en algemene winstgevendheid. Onderzoekers Marc Orlitzky, Frank L. Schmidt en Sara L. Rynes kwamen tot de conclusie dat verantwoordelijkheid positief werd geassocieerd met financiële prestaties: “corporate virtue,” in hun woorden, ” heeft een grote waarschijnlijkheid om resultaten op te leveren.” Hun werk was een meta-analyse van 52 studies, met meer dan 33,878 observaties in totaal.

Uit: “Betterness: Economics for Humans,” Umair Haque

We willen niet zomaar de zoveelste vereniging of organisatie zijn die u zomaar om geld komt vragen voor het steunen van een goede doel, maar zoeken een partnership waar ook u uw voordeel uithaalt!

Enkele MVO ideeën:

> Zijn er bepaalde zaken waar u inspanningen levert om het bedrijf op een positieve manier te belichten in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen? Misschien wilt u bijvoorbeeld uw inspanningen in het streven naar een verantwoorde ecologische footprint extra in de verf zetten?

> U wil een nieuwe productlijn in de markt zetten, nieuwe markten veroveren of een bepaalde boodschap specifiek uitdragen?

> Heeft u bepaalde operationele problemen ( te ) doorstaan maar wilt u uw werknemers een extra motivatie geven om zich voor u te blijven inzetten? Hun activiteiten koppelen aan een goed doel zorgt ervoor dat zij mee het verschil kunnen maken!

> Is het aanwerven en behouden van goede werkkrachten ook voor u een uitdaging, dan heeft het tonen van de sociale betrokkenheid een positieve invloed op het commitment van uw medewerkers. U zou toch ook zelf het liefst werken voor een bedrijf met respect voor mensen!

Uit: “Wild Woman Fundraising,” Mazarine Treyz

Wat kan u betekenen voor het ALS-Fonds?

Voor ons zijn twee zaken belangrijk, namelijk ervoor zorgen dat Amyotrofe Laterale Sclerose (ALS) meer naamsbekendheid verkrijgt bij het grote publiek, en het verzamelen van financiële middelen ter stimulatie van het wetenschappelijk onderzoek naar deze ziekte.
Er zijn tal van manieren waarop u ons kan helpen. Wellicht heeft u zelf ook ideeën die stroken met uw marketingvisie.
We bekijken dit graag samen met u tijdens een persoonlijk contactmoment.